iPhone, Mac, Android: Desarrollando para varias plataformas

Intersante post de ezone.com sobre la programación de juegos para iphone y android explicando las herramientas que usan para desarrollar en varias plataformas y con qué problemas se han encontrado: iPhone, Mac, Android: Designing for Multiple Platforms

Apart from being a great 3D and 2D rapid development tool it also supports multiple platforms, so if you design with that in mind from the beginning you can target iOS, Android, Mac, PC, Web and also consoles including Wii, Xbox360 and PS3 (we don’t have any experience with the console side of things, as we haven’t taken the time to jump through all the console company requirement hoops and extra licensing fees).

En el articulo comentan las ventajas de desarrollar con herramientas que les permitan migrar sus juegos a varias plataformas (Unity y Cocos2d ) y como cambia la forma de monetizar en cada una de ellas. Citan el caso de Angry Birds (no es de ellos, pero utilizaron la misma forma de monetización), que en la versión para iphone es de pago y en android es gratis pero mostrando publicidad. Otro post intersante en que habland de estos temas es Adventures in Android Land:

Why Free

We decided to release “Crazy Snowboard” as a free ad-supported game on Android. The main reason we went free was because of the Angry Birds article – if it’s good enough for them, then it’s good enough for us! Also, in general, I think people getting Android phones are people that don’t want to spend a lot of money on a smartphone and are less willing to spend money on apps…

¿Tienes una idea de juego y tiempo? A probar suerte!!